Hoe vind ik de juiste interim opdracht?

Hoe vind ik de juiste interim opdracht?

Het is belangrijk om actief op zoek te gaan naar interim opdracht en jezelf goed te presenteren aan potentiële opdrachtgevers. Zorg ervoor dat je goed weet wat jouw toegevoegde waarde is als interim professional en wees niet bang om zelf het initiatief te nemen en bedrijven te benaderen die mogelijk interesse hebben in jouw diensten.

Het vinden van de juiste interim opdracht kan een uitdaging zijn, maar er zijn verschillende manieren om op zoek te gaan naar de opdracht die bij jou past. In dit artikel geven we je allerlei tips om te zorgen dat je moeiteloos de leukste klussen vindt. 

Hoe vind ik de juiste interim opdracht?

Netwerken waar het kan

Bij het vinden van een interim opdracht helpt het om te netwerken. Hoe groter je netwerk, hoe beter. Zowel privé als zakelijk is het slim om een groot netwerk op te bouwen. Het is handig om veel mensen te kennen binnen je vakgebied en ook daarbuiten. Breng mensen op de hoogte van jouw beschikbaarheid en vraag of ze iemand kennen die op zoek is naar een professional met jouw vaardigheden. Ga naar netwerkevenementen en beurzen om nieuwe contacten te leggen. Daar kom je vaak interessante bedrijven tegen en kun je makkelijk contacten leggen. Er zijn genoeg mogelijkheden om jezelf in the picture te zetten.

Hoe vind ik de juiste interim opdracht?

Interim opdracht via interim bureau en online platform

Een interim opdracht kun je ook vinden via een gespecialiseerd interim bureau. Dat is een organisatie die gespecialiseerd is in het bemiddelen tussen interim professionals en opdrachtgevers. Zorg ervoor dat je jouw cv en profiel bij de juiste partijen indient en dat je duidelijk aangeeft wat voor soort job je zoekt. Het kan handig zijn om een afspraak in te plannen en persoonlijk kennis te maken. Zo weten je contactpersonen wie ze voor zich hebben en kunnen ze jou makkelijker aanbevelen. Daarnaast zijn er verschillende online platforms waarop opdrachtgevers en interim professionals elkaar kunnen vinden. Je kunt een profiel aanmaken op een site en wordt dan op de hoogte gehouden van de nieuwste klussen. Meestal kun je rechtstreeks via de site reageren op een opdracht.

Werven via je website en actieve acquisitie

Als je op zoek bent naar een interim opdracht raden we je aan om actief acquisitie te plegen om zo snel mogelijk weer aan de slag te kunnen met een interessante uitdaging. Ga op zoek naar bedrijven die jou aanspreken en trek de stoute schoenen aan door contact te leggen met de mensen van de betreffende afdeling. Je kunt geluk hebben en een nieuwe opdracht scoren. Dat gaat nog makkelijker als je je laat introduceren door een bekende bij een bedrijf. Daarnaast kan je website dienen als visitekaartje voor jou en jouw kennis en kunde. Zorg dat je website goed omschrijft wat bedrijven kunnen verwachten als ze met jou zaken doen en dat je site goed gevonden wordt in zoekmachines.

Interim opdracht via branchevereniging

Je kunt ook op zoek gaan naar een interim opdracht bij een branchevereniging in jouw vakgebied. Zij organiseren vaak netwerkbijeenkomsten en andere evenementen waarop je allerlei vertegenwoordigers van bedrijven ontmoet.

Zijn er nog vragen onbeantwoord? Vraag het dan aan de experts van Striive.

Virtual Reality op je website voor meer sociale interactie 

Virtual Reality op je website voor meer sociale interactie 

Hey jij daar! Heb je wel eens gedacht aan het toevoegen van Virtual Reality (VR) op je eigen website? Niet alleen zal het jouw website opvallen, maar het kan ook een geweldige manier zijn om de sociale interactie op jouw website te verbeteren. In dit artikel zullen we bespreken wat VR is, waarom het geweldig is voor sociale interactie op je website, en hoe je het kunt integreren in je website. Dus, laten we duiken in de wereld van VR! 

Wat is Virtual Reality? 

Virtual Reality is een computer-gegenereerde ervaring die gebruikers een gevoel geeft van aanwezigheid in een virtuele omgeving. Deze omgeving kan variëren van een eenvoudige 3D-afbeelding tot een volledig meeslepende virtuele wereld. Gebruikers kunnen de VR-ervaring waarnemen door middel van een headset die het gezichtsveld van de gebruiker volledig bedekt. Sommige headsets hebben ook ingebouwde bewegingssensoren, waardoor gebruikers kunnen bewegen in de virtuele omgeving en de illusie van interactie met de omgeving en objecten kunnen krijgen. 

Waarom is Virtual Reality ideaal voor sociale interactie op je website? 

Virtual Reality biedt verschillende voordelen als het gaat om sociale interactie op jouw website. Ten eerste zorgt VR ervoor dat gebruikers zich meer betrokken voelen bij jouw website en de inhoud ervan. Dit komt omdat gebruikers het gevoel hebben dat ze fysiek aanwezig zijn in de virtuele omgeving, wat leidt tot een verhoogde betrokkenheid en emotionele betrokkenheid bij de website. 

Virtual Reality op je website voor meer sociale interactie 

Ten tweede kan VR de sociale interactie op jouw website verbeteren door gebruikers de mogelijkheid te bieden om te communiceren met andere gebruikers in de virtuele omgeving. Dit kan variëren van het hebben van een virtuele chatroom tot het spelen van multiplayer-spellen in VR. Door deze interactie voelen gebruikers zich meer verbonden met elkaar en creëren ze een community op jouw website. 

Hoe integreer je Virtual Reality in jouw website? 

Er zijn verschillende manieren waarop je Virtual Reality kunt integreren op jouw website. Ten eerste kun je een VR-ervaring creëren die specifiek is ontworpen voor jouw website. Dit kan variëren van het maken van een virtuele tour van jouw bedrijf tot het creëren van een virtuele ruimte waar gebruikers kunnen samenkomen en communiceren. Dat kan ook op een heel makkelijk te maken website met een CMS. 

Ten tweede kun je bestaande VR-content integreren in jouw website. Er zijn tal van VR-ervaringen beschikbaar die je kunt integreren, zoals VR-games of 360-gradenvideo’s. Deze kunnen gebruikers aantrekken en hen een reden geven om langer op jouw website te blijven en terug te komen voor meer. 

Ten derde kun je een virtuele chatroom integreren op jouw website. Dit biedt gebruikers de mogelijkheid om in real-time te communiceren met elkaar, ongeacht hun fysieke locatie. Dit kan de sociale interactie op jouw website aanzienlijk verbeteren en een gevoel van gemeenschap creëren. 

Virtual Reality op je website voor meer sociale interactie 

VR op je website een hele uitdaging 

Virtual Reality biedt een geweldige kans om de sociale interactie op jouw website te verbeteren en gebruikers meer betrokken te maken bij jouw inhoud. Het biedt een unieke en meeslepende ervaring die gebruikers nergens anders kunnen krijgen. Door Virtual Reality te integreren op jouw website, kun je jouw website onderscheiden van de concurrentie en een gemeenschap van gebruikers opbouwen die zich meer verbonden voelen met jouw merk. 

Dus waar wacht je nog op? Begin vandaag nog met het integreren van Virtual Reality op jouw website en ontdek de voordelen van geavanceerde technologie voor jouw merk! 

Wat is een hologram box en waar kun je die voor gebruiken?

Wat is een hologram box en waar kun je die voor gebruiken?

Je hebt misschien al iets gehoord of gelezen over een hologram box. Het klinkt erg futuristisch als mensen uitleggen dat je met een hologram box of holobox jezelf of iemand anders kunt projecteren en dat de mensen die voor de box staan het idee hebben dat ze naar een echt persoon kijken. In verschillende afleveringen van Star Trek en films, zoals Total Recall, hebben we al gezien dat hologrammen enorm handig kunnen zijn. Maar het was tot nu toe toekomstmuziek. Maar nu is het mogelijk om een holobox in te zetten, maar waarvoor zet je het in?

Wat is een hologram box en waar kun je die voor gebruiken?

De marketing van de toekomst

De hologram box wordt ingezet als dé marketingtool van de toekomst, maar de toekomst is nu! We zien de boxen steeds vaker verschijnen en vooral winkelcentra en congrescentra lijken vol in te zetten op de oplossing waarmee sprekers, artiesten en marketeers hun boodschap of optreden op een breed publiek kunnen overbrengen. Als bedrijf kun je dan vaak zo’n box huren, maar je kunt ook zelf in een exemplaar investeren als je de oplossing vaker wilt gebruiken. Het is namelijk de perfecte tool om je diensten en producten te promoten.

De kwaliteit van een hologram box

Nu denk je misschien dat het een mooi verhaal is, maar je bent wellicht sceptisch over hoe goed of mooi een hologram box is. De box zelf is niet heel bijzonder, maar wat die kan en doet is wel speciaal. Je kunt namelijk een persoon, een product of een persoon met een product projecteren. Je kunt zowel livestreams als vooraf opgenomen boodschappen uitzenden en zelfs met het publiek de interactie opzoeken. De techniek staat voor niets tegenwoordig en je hebt dus legio mogelijkheden om je publiek te bereiken. En dat ook nog eens in de beste 4K kwaliteit die je jezelf kunt voorstellen.

Op meerdere locaties aanwezig

Een ander voordeel is dat je met de hologram box ook een tijd- en dus kostenbesparende oplossing hebt, want je kunt op meerdere plaatsen tegelijkertijd aanwezig zijn. Stel dat je als directeur regelmatig je personeel wilt toespreken, maar geen onkosten voor vervoer en overnachtingen wil maken. Dan kun je dus in je kantoren en in bijvoorbeeld vergaderzalen of het atrium een box plaatsen en je personeel bereiken. Zo kun je in één keer een boodschap overbrengen en je bespaart dus enorm veel tijd, geld en ook ruis op de lijn. Iedereen krijgt tegelijkertijd de belangrijke boodschap die je wilt mededelen.

De entertainmentwereld zet vol in op de hologram box

Ook de entertainmentwereld zet vol in op de hologram box en dat is logisch. Want je kunt een concert op meerdere locaties wereldwijd uitzenden en je kunt zelfs overleden artiesten op het podium neerzetten. Een truc die nu al meerdere keren is gedaan met overleden artiesten, zoals Tupac en Elvis en onze Nederlands trots André Hazes. De verwachtingen zijn dan ook dat holoboxen in de entertainmentwereld gaan toenemen en dat ook steeds meer artiesten en bands gebruik gaan maken van de innovatieve oplossing.

Mis je na het lezen van dit artikel nog belangrijke informatie? Vraag het dan aan de specialisten van Hereweholo.nl.

Waarom moet je de lean methode kennen?

Waarom moet je de lean methode kennen?

Heb je een bedrijf of ben je in loondienst en heb je een management functie? Dan heeft iemand je vast al een keer proberen dood te gooien met allerlei mooie praatjes over nuttige cursussen. Misschien heb je het al een keer geprobeerd, misschien ook niet. Hoe dan ook; de meeste cursussen zijn onzin. Je hebt er niets aan en ze kosten je alleen maar geld. De meeste, want er zijn ook cursussen die wél handig zijn. Eén daarvan is de lean methode. Wij willen je daar vandaag wat over vertellen, want dit kan erg handig zijn in sommige gevallen. Het is een cursus waar je echt wat aan hebt in de praktijk. Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar jij wilt natuurlijk weten wát je eraan hebt. Dat vertellen we hieronder nadat we je in het kort hebben uitgelegd wat het eigenlijk is. Lees je hieronder snel verder over deze methode? 

Waarom moet je de lean methode kennen?

Wat is de lean methode?

Zoals we je hebben beloofd, willen we je eerst wat vertellen over wat de lean methode is. Heel belangrijk om te weten, want anders kun je natuurlijk ook niet achterhalen wat je er precies aan hebt. De methode van lean ziet erop toe dat nutteloze dingen in het bedrijf geminimaliseerd moeten worden. Alles moet zo efficiënt mogelijk gaan, niets mag verspild worden en alles moet nut hebben. Allemaal leuk en aardig, want dat had jij waarschijnlijk zelf ook wel kunnen bedenken. Verspilling is zonde en efficiëntie is goed, wat een revolutionair inzicht! Zo gaat dat natuurlijk niet helemaal, want tijdens de cursus leer je hoe je hier precies voor zorgt. Dat is wel zo fijn, anders heb je natuurlijk alleen maar geld betaald om erachter te komen wat een bepaald begrip betekent. Nu wil je natuurlijk weten wat je daar in je bedrijf aan hebt. Heel logisch, dat vertellen we je hieronder maar al te graag. 

Inzichten

De lean methode is er vooral om je inzichten te verschaffen in je bedrijf en de processen die zich daarbinnen afspelen. Op deze manier kun je makkelijk schakelen en zien wat er beter kan. Het voornaamste dat je van deze methode leert, is dus dat je in staat bent snel inzichten te verschaffen over je bedrijf. Met deze inzichten kun je weer processen verbeteren, dingen efficiënter laten verlopen en vooral; meer winst maken. Goed voor jou, goed voor eventuele aandeelhouders, goed voor andere/je werknemers en goed voor de Belastingdienst. Beter kan niet, toch? 

Ervaring

Daarnaast is het ook goed voor je ervaring. Je cv, je trackrecord en ga zo maar door; dit scharen we er gewoon even onder. Hoe je het ook wendt of keert; een lean methode cursus staat goed op je cv, je LinkedIn en ga zo maar door. Je wilt dus in eerste instantie een lean methode cursus volgen om je inzichten te verschaffen, maar dit is ook zeker een bonus van de methode. Kortom, je hebt er veel aan en anderen ook. Op deze manier heb je veel toegevoegde waarde aan jezelf en aan je bedrijf. 

Mis je na het lezen van dit artikel nog belangrijke informatie? Vraag het dan aan de specialisten van Lean Six Sigma Partners.

Wat zijn de mogelijkheden voor virtual reality voor bedrijven?

Virtual reality zien we steeds meer terug komen in het bedrijfsleven. Logisch ook want de
mogelijkheden om virtual reality toe te passen in het bedrijfsleven zijn mega groot. Voor elke sector
is er wel wat te bedenken. Maar wat is virtual reality nu eigenlijk en hoe kun je als ondernemer de
mogelijkheden optimaal benutten?

Wat is virtual reality?

virtual reality, afkorting VR is een omgeving die we creëren met computers en een speciale VR-bril
bekeken kan worden. De gebruiker beleeft een levensechte ervaring waarbij interactie als groot
voordeel ingezet kan worden. Naast virtual reality word ook de 360-graden video steeds
populairder. Deze video geeft je de mogelijkheid om helemaal rond, oftewel 360 graden, te kijken en
alles nog echter te beleven, als of je daadwerkelijk op die locatie bent. Voor de 360 graden video heb
je geen VR-bril of –headset nodig. Handig, want niet iedereen heeft deze voorhanden.

Geef een online rondleiding

virtual reality kan bijvoorbeeld ingezet worden bij een online rondleiding. Wanneer je een kijkje wilt
geven in je kantoor of werkplaats kan dat ideaal met virtual reality. Of war dacht je van een eerste
indruk van een huis dat te koop staat? Laat geïnteresseerde alvast een kijkje nemen in het huis,
voordat je daadwerkelijk tot een afspraak over gaat. Dit scheelt veel tijd voor jou als ondernemer.

Laat voor- en nadelen zien en haal de koper over!

Met virtual reality kun je erg gemakkelijk een potentiële koper overtuigen om een artikel of dienst
bij je af te nemen. Door virtual reality zet je ze even in een andere wereld, een wereld waarbij de
voordelen de overhand nemen en je de oplossing voor hun probleem al kunt laten zien voordat je ze
die daadwerkelijk hebt geboden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe een kantoor of huis kan worden
ingericht en of de kast ook echt op de juiste plek staat. Kopers krijgen een realistisch beeld van wat
zij afnemen.

Breng je verhaal tot leven

Door gebruik te maken van virtual reality kun je iets volledig tot leven brengen. Heb je bijvoorbeeld
het idee van de eeuw bedacht? Laat het zien door middel van virtual reality. Degene die jouw idee
bekijkt zit ook echt even in de wereld die jij hebt bedacht en kan met al zijn zintuigen ervaren hoe dit
voor hem of haar is.

Het nieuwe Live zijn

Vooral op entertainment gebied kan virtual reality veel betekenen. Voor de doelgroep ouderen en
minder validen is virtual reality zeker een uitkomst. Deze doelgroepen zijn niet altijd mobiel genoeg
om een theater of concertgebouw te bezoeken. Door virtual reality toe te passen krijgen deze
mensen het idee dat ze toch aanwezig kunnen zijn en volop van de voorstelling genieten.

Ook voor sportliefhebbers kan virtual reality een extra dimensie geven. Stel je voor dat je gewoon
thuis op de bank de wedstrijd volgt, terwijl je door virtual reality het idee hebt dat je midden in het
stadion zit. Een hele nieuwe ervaring!

Wat is Google business view?

Google business view is een vrije nieuwe term die nog niet iedereen kent. Vandaar dat wij er ook
graag wat aandacht aan besteden. Wat is het, wat doet het en vooral wat kun je er mee als
ondernemer?

Wat is nu eigenlijk Google business view?

Google business view staat voor Google Bedrijfsfoto’s en is een dienst waarbij een bedrijfspand
binnen te bekijken is. Dit doen we door 360 graden foto’s toe te passen. Google Business Vieuw
komt voort uit de welbekende Street view waar we al een aantal jaren de straat in foto’s kunnen
bekijken. Hierdoor krijgen we een beter “straatbeeld” ook al zijn we niet live in deze straat. Bij
bedrijven kunnen we dus sinds kort gebruik maken van Google Business View en dus niet alleen de
buitenkant van het gebouw bekijken maar ook binnenkijken in het bedrijf.

Foto’s voor Google Business View

Wanneer je als ondernemer ook jouw bedrijf op de kaart wilt zetten door middel van Google
Business View, dan zal je zakelijke foto’s moeten aanleveren. Denk hier van te voren goed over na. Met
Google Business View laat je jouw bezoeker of toekomstige klant al vast kennis maken met jouw
bedrijf. Zoals je zult weten kun je maar 1 keer een eerste, goede indruk achterlaten, denk hier dan
ook goed over na. De foto’s die men te zien krijgen bij Google Business View zijn jouw eerste indruk
bij een potentiële klant! Je kunt natuurlijk bezuinigen op de foto’s, maar aangezien dit toch een
belangrijk onderdeel is, kun je wellicht beter investeren in goede foto’s. Huur een professionele
fotograaf in die gespecialiseerd is in de Google Bedrijfsfoto’s. Om een virtuele tour te mogen maken
dienen fotograven aan strenge eisen te voldoen. Ga dus op zoek naar een Google Gecertificeerde
Fotograaf. Zij hebben de toestemming en vaardigheid om jouw bedrijf optimaal neer te zetten.

Het nieuwe visitekaartje

Wanneer je nieuwe contacten maakt, laat je een visitekaartje achter. Een kartonnen kaartje waar op
staat wie je bent, wat je doet en hoe men je kan bereiken. Maar we gaan allemaal met onze tijd
mee. Google Business View is eigenlijk het nieuwe visitekaartje. Het laat jouw bedrijf van binnen en
van buiten zien en geeft een kijkje achter de voordeur. Een nieuw contact kan jou al “Googlen”
voordat hij daadwerkelijk contact met je legt. Via Google Search en Google Streetview kan men jouw
bedrijf vinden. Ook via de Zoekresultaten zal er een nieuwe opening zijn om het bedrijf van
dichterbij te bekijken.

Nieuwe ontwikkelingen

Ontwikkelingen staan niet stil, zo Google ook niet. Ze blijven zoeken naar mogelijkheden om degene
achter het beeldscherm nog beter van dienst te zijn. Ooit begon Google als een zoekmachine maar
inmiddels kunnen we online er zo veel meer mee. Maak hier optimaal gebruik van. Ga mee met de
nieuwe ontwikkelingen van Google zoals augmented reality en laat nog meer zien wie jij bent, wat je doet en wat je jouw
klant en relaties te bieden hebt. Ondernemerschap eindigt immers niet bij de voordeur!

Wat is Augmented reality?

Natuurlijk kende je Virtual reality al, maar ben je ook bekend met augmented reality? Dat neemt in het bedrijfsleven een steeds grotere plek in. Maar wat is het eigenlijk enhoe kun jij als ondernemer er baat bij hebben? We nemen een kijkje in de wereld die Augmented reality heet.

De betekenis van Augmented reality

Augmented reality wordt ook wel toegevoegde realiteit genoemd en is een realtime en
driedimensionaal interactief beeld van de werkelijkheid. Hieraan worden elementen toegevoegd
door een computer. Er wordt als ware een digitale laag gelegd over de werkelijkheid. Je ziet de
wereld nog steeds om je heen, maar ook op het scherm. Dit kan zijn op een telefoon of via een
projectie op een prisma, bijvoorbeeld een bril.

Toepassingen van Augmented reality

Om de beelden te bekijken heb je een speciale app nodig op je telefoon. In veel apps zit de AR
(Augmented reality) toepassing al ingebouwd. Een goed voorbeeld hiervan is de app op je telefoon
waarbij je een foto van jezelf of iemand anders kan maken met een clownsneus, konijnenoortjes of
een rare bril. Het voorwerp wordt in de app toegevoegd op het moment dat je de camera op jezelf
of iemand anders richt. De persoon zelf heeft deze konijnenoortjes niet op zijn hoofd staan.

Augmented reality games

In 2016 was er het spel Pokémon Go. Een rage met maar liefst 750 miljoen downloads wereldwijd.
Deze game maakte ook volop gebruik van Augmented reality. Je kon op zoek naar een figuur die
ergens in jouw omgeving zich zou bevinden. Hele hordes kinderen, maar ook volwassen, gingen de
weg op, op zoek naar de Pokémon figuren. De omgeving bleef het zelfde, het spel plaatste door
middel van Augmented reality een figuur op de straat of in het weiland.

De ondernemer en Augmented reality

Augmented reality staat nog in de kinderschoenen maar wordt ook steeds meer toegepast door
ondernemers. De mogelijkheden zijn natuurlijk ook oneindig. Met Augmented reality kun je van je
website of webshop een hele virtuele showroom maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een
autodealer die de auto’s nog beter aan je kan tonen. Zo kunnen zij je zelfs al een auto tonen die nog
niet is gemaakt maar nog in productie is. Je hebt een heel realistisch beeld van deze wagen en kunt
nog beter beslissen of hij bij je past. Of een meubelwinkel waarbij je direct ziet hoe die bank er uit
zou zien in de door jou gewenste kleur of stof.

De toekomst van Augmented reality

Nog lang niet zijn alle mogelijkheden optimaal benut die Augmented reality ons bieden. In games,
fotobewerking, maar ook bij ondernemers. Ook bij cursussen en educatie kan deze toepassing nog
veel meer worden ingezet. Men zal steeds meer mogelijkheden vinden om Augmented reality te
gebruiken in hun dagelijkse leven en werk, Wellicht heb jij ook al een idee bedacht hoe je dit product
kunt benutten?

Bedrijfsfotografie, waarom bedrijven hier zich zeker in zouden moeten verdiepen

In ons leven hebben we allemaal wel eens contact gehad met een fotograaf. Een amateur- of
professionele fotograaf, ze hebben 1 ding gemeen. De passie voor het fotograferen. Degene die zich
echt professionele bezig ouden met fotograferen hebben zich vaak toegelegd om een bepaalde
categorie. Zo hebben we de Trouw fotograaf, de portret fotograaf en de sportfotograaf. Maar ook
zijn er fotograven die speciaal voor bedrijven hun foto’s maken. Zij weten exact wat jij als bedrijf
nodig hebt en hoe ze jouw bedrijf mooi op beeld kunnen zetten.

Het belang van bedrijfsfotografie voor bedrijven

In je bedrijf kun je op verschillende fronten foto’s nodig hebben. Denk bijvoorbeeld aan Google
Business View
, een toevoeging van Google waarbij de bezoeker jouw bedrijf van binnen kan bekijken.
Hier wil je een juiste eerste indruk maken, dus is het belangrijk dat de foto’s ook uitstralen waar jij
met je bedrijf voor staat. Maar een bedrijfsfotograaf kan ook professionele foto’s van het bedrijf voor
op de website. Een website is een visitekaartje van het bedrijf en daar wil je natuurlijk geen
amateuristische foto’s op hebben. Natuurlijk zijn er nog veel meer toepassingen te bedenken waarbij
een bedrijfsfotograaf jouw bedrijf kan laten stralen op beeld.

Bereid je voor op de fotoshoot

Wanneer je met een bedrijfsfotograaf aan de slag wilt gaan, kijk dan eerst goed rond naar de
bedrijfsfotograven die er zijn. Net als dat elke kunstenaar een eigen stijl heeft, heeft een fotograaf dit
ook. Er zijn fotograven die speelse foto’s maken, maar ook fotograven die voor het strakke werk
gaan. Bekijk eerder werk en recensies en zoek naar een fotograaf die bij jouw bedrijf past. Wanneer
je een fotograaf hebt gevonden zal je moeten uitleggen waar je precies naar op zoek bent. Wees je
dus van te voren goed bewust van de soort foto’s die je nodig hebt. Ook een duidelijke prijsafspraak
en wat je hier voor krijgt is natuurlijk van belang, vergeet dit vooral niet om later niet voor
vervelende verrassingen komen te staan.

Producten en diensten fotograferen

Een bedrijfsfotograaf kan ook jouw producten en diensten weergeven op beeld. Deze foto’s kun je
gebruiken om op je website te plaatsen of rechtstreeks op de webshop. Deze foto’s stralen meer da
wat dan ook uit wie jij bent en wat je bedrijf doet. Het kan potentiële klanten overhalen om een
product of dienst bij jouw bedrijf af te nemen. Bespaar hier dus zeker niet op. Beter hier investeren
en meer producten verkopen als dat je hier op bezuinigd en ook op verkopen bezuinigd.

Bedrijfsanimatie, wat is het en waarom heb jij dat nodig?

We zien het overal om ons heen, visueel content. Op kanalen als Facebook, YouTube, Instagram zie je
ze volop. Foto’s, video’s en animaties. Het is wetenschappelijk gebleken dat mensen eerder een foto
of filmpje bekijken als een heel stuk tekst. Dus ook als bedrijf kun je niet meer zonder visueel
content.

Waarom bedrijf animatie toepassen wijs is

Kanalen als Facebook, Instagram, YouTube, als bedrijf tel je bijna niet meer mee tegenwoordig als je
geen account of pagina hebt op deze populaire kanalen. Op deze kanalen kun je als bedrijf je zelf
laten zien door middel van foto’s en video’s. Onderzoek heeft ook uitgewezen dat wanneer we een
foto of filmpje zien dit beter blijft hangen. Men kan zich ook veel beter een voorstelling ergens van
maken. Niet voor niets zeggen we vaak dat een foto meer zegt als 1000 woorden. Die woorden willen
we vaak niet lezen omdat het te veel tijd kost en tijd is kostbaar.

Verschillende vormen van visuele content

Er bestaan verschillende vormen van visueel content waarmee we onze “lezer” kunnen bereiken.
Denk bijvoorbeeld aan een video of een infograph. Een video is een bewegend beeld, een infograph
is een stilstaand beeld. Echter zijn er ook dingen die zich niet zo makkelijk op video of stilstaand
beeld laten vastleggen. Hierbij kunnen we dan gebruik maken van een animatie.

Waarom kiezen voor een animatie

Ten opzichte van een foto of video kan een animatie verschillende voordelen hebben. In een
animatie kunnen we tekst en plaatjes samenvoegen. Een complexe boodschap kan dus met een
animatie begrijpelijk worden gepresenteerd. Bij een animatie kies je voor een eigen stijl. Je kunt een
animatie dus volledig aan passen aan het bedrijf, denk bijvoorbeeld aan kleuren en vormen.

De sky is the limit

Wanneer je een animatie in gaat zetten voor je bedrijf, zijn de mogelijkheden oneindig. Je kunt
voorbeelden aandikken, maar ook gebruik maken van plaatjes, vormen, kleuren, grafieken en zelfs
muziek of een ingesproken boodschap. Jouw verhaal kun je precies vertellen zoals jij dat wilt en
zodat het voor iedereen duidelijk wordt. Wil je achteraf toch dingen aanpassen? Dan is dat vaak niet
zo een groot probleem. Wanneer je een boodschap zou filmen word achteraf aanpassen een veel
ingewikkelder proces en als je pech hebt zal je een totale nieuwe film moeten opnemen.

Verwerk je logo in de animatie

Om de animatie helemaal eigen te maken kun je naast de kleuren van je bedrijf ook je logo toe
voegen. Zo is het direct duidelijk waar deze animatie voor staat. Een animatie met logo is oo
onmogelijk door je concurrenten te gebruiken. Heb je een mooie animatie laten maken voor je
bedrijf dan kun je deze gebruiken op diverse sociaal media kanalen zoals Facebook en Instagram.
Breng je boodschap dus over met een animatie van jouw bedrijf. Duidelijker en geheel in jouw stijl!

1 2