Bedrijfsanimatie, wat is het en waarom heb jij dat nodig?

We zien het overal om ons heen, visueel content. Op kanalen als Facebook, YouTube, Instagram zie je
ze volop. Foto’s, video’s en animaties. Het is wetenschappelijk gebleken dat mensen eerder een foto
of filmpje bekijken als een heel stuk tekst. Dus ook als bedrijf kun je niet meer zonder visueel
content.

Waarom bedrijf animatie toepassen wijs is

Kanalen als Facebook, Instagram, YouTube, als bedrijf tel je bijna niet meer mee tegenwoordig als je
geen account of pagina hebt op deze populaire kanalen. Op deze kanalen kun je als bedrijf je zelf
laten zien door middel van foto’s en video’s. Onderzoek heeft ook uitgewezen dat wanneer we een
foto of filmpje zien dit beter blijft hangen. Men kan zich ook veel beter een voorstelling ergens van
maken. Niet voor niets zeggen we vaak dat een foto meer zegt als 1000 woorden. Die woorden willen
we vaak niet lezen omdat het te veel tijd kost en tijd is kostbaar.

Verschillende vormen van visuele content

Er bestaan verschillende vormen van visueel content waarmee we onze “lezer” kunnen bereiken.
Denk bijvoorbeeld aan een video of een infograph. Een video is een bewegend beeld, een infograph
is een stilstaand beeld. Echter zijn er ook dingen die zich niet zo makkelijk op video of stilstaand
beeld laten vastleggen. Hierbij kunnen we dan gebruik maken van een animatie.

Waarom kiezen voor een animatie

Ten opzichte van een foto of video kan een animatie verschillende voordelen hebben. In een
animatie kunnen we tekst en plaatjes samenvoegen. Een complexe boodschap kan dus met een
animatie begrijpelijk worden gepresenteerd. Bij een animatie kies je voor een eigen stijl. Je kunt een
animatie dus volledig aan passen aan het bedrijf, denk bijvoorbeeld aan kleuren en vormen.

De sky is the limit

Wanneer je een animatie in gaat zetten voor je bedrijf, zijn de mogelijkheden oneindig. Je kunt
voorbeelden aandikken, maar ook gebruik maken van plaatjes, vormen, kleuren, grafieken en zelfs
muziek of een ingesproken boodschap. Jouw verhaal kun je precies vertellen zoals jij dat wilt en
zodat het voor iedereen duidelijk wordt. Wil je achteraf toch dingen aanpassen? Dan is dat vaak niet
zo een groot probleem. Wanneer je een boodschap zou filmen word achteraf aanpassen een veel
ingewikkelder proces en als je pech hebt zal je een totale nieuwe film moeten opnemen.

Verwerk je logo in de animatie

Om de animatie helemaal eigen te maken kun je naast de kleuren van je bedrijf ook je logo toe
voegen. Zo is het direct duidelijk waar deze animatie voor staat. Een animatie met logo is oo
onmogelijk door je concurrenten te gebruiken. Heb je een mooie animatie laten maken voor je
bedrijf dan kun je deze gebruiken op diverse sociaal media kanalen zoals Facebook en Instagram.
Breng je boodschap dus over met een animatie van jouw bedrijf. Duidelijker en geheel in jouw stijl!

Geef een reactie